måndag 5 januari 2015

Avsnitt 101: NYÅRSLÖFTEN (inte dalmatiner)



Värt att tillägga:
förra årets (väldigt flummiga) nyårslöfte var bland annat:
1. Tänka positivt
2. Vara mindre självkritisk
3. Att inte låta negativa saker ta upp mina tankar

Jag har nog aldrig misslyckats så fatalt med något i hela mitt liv, haha ^_^

Massor av bra saker har hänt. Jag tog examen och fick jobb direkt. Jag flyttade från studentlyan och har ett förstahandskontrakt i en jättefin lägenhet. Jag har träffat nya vänner och umgåtts en hel del med mina nära och kära. Jag har spelat massor av bra digitala och "analoga" spel - både nya och gamla.

Men det som följt mig hela året har varit:
1. Konstant oförmåga att tänka positivt
2. Jag har varit extremt självkritisk hela året
3. Grubbel grubbel grubbel, hela tiden. Är det inte oro inför framtiden så är det sådant som hänt för länge sedan, gamla hjärnspöken, som hemsöker tankarna. Mer eller mindre konstant. Just hösten var riktigt tung.

Därför lät jag årets nyårslöften vara konkreta och positiva saker som jag ändå planerat att genomföra ;-)

Och nu låter det ju som att allt är jättehemskt.
Låt er inte luras av mina ord.
Inget dåligt varar för evigt.
Varje mörk period följs ju av något positivt,
Eller?
Räkna med att 2015 kommer bli ett spännande år!

4 kommentarer:

  1. Mitt nyårslöfte var att få 40 prenumeranter. Men tack vare dig Stellan så har jag nu 54. Kram finaste du <3

    SvaraRadera
  2. Här är lite frågor :)

    1. Favorit färg?
    2. Vilken percingar är du mest nöjd över?
    3. Bästa/sämsta med youtube?
    4. Har du något tips på hur man gör "nätter" videos :)

    KRAAAM :D / anonym

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre, menade jag.. Automatstavning..

      Radera
  3. Haij! :D
    Har inte avgett några nyårslöften denna gång utom att leva sundare i princip.
    Sundare i den meningen att min mage mår bra och allt annat i kroppen.
    Har redan lyckats sluta röka innan slutet på året. Dricker mindre kaffe och mer grönt thé. Gett upp kött och alkohol och slutat med en av mina psykofarmaka :)

    PÖSS PÅ SÖTNOSEN!!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera

Skriv skriv skriv!