söndag 27 april 2014

Avsnitt 65: TIPSA OM EN TV-SERIE



Erik fick välja veckans tema "tipsa om en serie" :-)
Jag tittar inte på traditionell tv (inte ägt en tv på över 10 år och är över lag anti det mesta som går på svensk tv för att det är så fruktansvärt korkat), men jag tycker i alla fall väldigt mycket om serierna Arrested Development och Adventure Time som båda finns på Netflix. Ni behöver såklart inte titta på dem :-) det är mycket bättre att ni tittar på det som faller er i smaken, för alla gillar ju olika och det är underbart, men bara för skojs skull - vad gillar ni för serier?

9 kommentarer:

  1. Hej Stellan! Det var ett litet tag sedan jag skrev men det betyder inte att jag inte fortsätter kolla, tror jag gick under namnet cloudyclown inklusive Kim förut men nu kan vi ju köra på bara Kim, simpelt och fint. :)
    Föresten, oj vad bra du passar i skägg hörrö Stellis! :) Så söt så! ^^
    Eftersom jag är en serienörd så kan jag absolut tipsa om några av mina favoritserier! Och eftersom att jag inte tror att du orkar sitta och rabba upp 20st serier kan jag ge förslag på tre. :)
    Först upp har vi Vikings, riktigt riktigt bra viking(ofc)serie som är uppe på sin andra säsong. Sedan har vi Black Sails, en piratserie som är väldigt historiskt korrekt och strait up badass! Tänkte också tipsa om en äldre serie som går under namnet OZ, fängelseserie som i princip satt basen för alla senare serier. Riktigt kul att se hur dom tänkte och hur vissa grejer som numera är väldigt invävt i serier startade. Så, där har ni ett par riktigt bra serier! :) Hade som sagt kunnat tipsa om mycket mer men vill inte ta upp all tid här va. ;) Ha det awesome, simma lugnt! Massa kramar! :D <3

    SvaraRadera
  2. För tillfället tycker jag humorserien ''en fyra för tre'' är väldigt bra och om jag skulle välja en mer ny serie skulle det bli båda säsongerna av ''bron'' som jag vet har fått mycket bra kritik.
    //Erik

    SvaraRadera
  3. Hej fina söta Stellan!!!!!!!

    jag ÄLSKAR dina videos!!!!!!!! <3 <3<3

    Har du videofyme????

    älskar dig!!!!!!!!!!!<3<3<3<3

    SvaraRadera
  4. Prosit! :D

    Tv-serier...hmmm.. Jag kan nog bara säga att jag har en grej för sociopater när det gäller sånt XD Där sociopater har huvudroll eller finns med i serien överlag som tex:

    Dexter,
    Sherlock,
    Big bang theory,
    Hannibal,
    Breaking bad,
    M.FL

    Men även politisk/nutida satir som South Park!!! (Älskar Kenny)
    Och även humor av den sjuka sort som Wilfred.

    Hur går det för dig i skolan förresten?
    En fråga som jag tänkt på nu ett litet tag om det är, hur kom du på att du skulle utbilda dig till lärare just?

    KJAMAJ OCH PUSSISAJ <3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  5. Hejsan fina Stellan! Jag skulle vilja tipsa om två anime-serier som jag är tokig i för tillfället, nämligen Free! och Attack On Titan. De är två väldigt olika serier men är båda väldigt bra. Free! handlar om ett gäng killar som startar en simklubb serien och är full av vänskap, skratt och rivalitet. Attack On Titan är snäppet mörkare där en by blir invaderad av jättar som en ungdomsgrupp kämpar mot.
    KRAAAAMAR PÅ DIG! :)

    SvaraRadera
  6. Hej på dig sötaste stellisen! Jag vill tipsa om Pretty Little Liars. Den är jätte bra! Ha det bästa pussar å kramar,

    SvaraRadera
  7. Jah, Du undrar hur ''jag'' mår, Jag mår väll sådär jag har dock försökt ta mitt liv :/ Men mår bättre nu.. Jag kollade på en serie som gick för den hette Ponnyakuten o Ryttareliten e också bra, det är för dom som gillar hästar. Kram på Sötstellizen

    SvaraRadera
  8. Hej Hanna.
    Det är hemskt du mått så dåligt att du inte längre velat leva, men jag är jätteglad över att du lever och hoppas att du fortsätter göra det jättelänge. Det är jag säker på att många andra också tycker.

    Jag vet att livet är jobbigt ibland, men håll ut - det blir bättre. Jag LOVAR!!!

    Jag kommer inte läsa upp hela kommentaren i nästa video. Det känns lite för privat, men tack för serietipsen
    och kom ihåg att du är underbar och även om världen kanske inte förtjänar en sån underbar person som du så skall du ändå få finnas kvar.

    Kram!!!

    SvaraRadera
  9. Ohh Sherlock, Misfits (en mycket speciell brittisk serie med mycket konstig humor) och orange is the new black (handlar om kvinnor i ett fängelse, jättefin ut ett hbtq-perspektiv!!) är ett par serier jag rekommenderar starkt!! <3

    SvaraRadera

Skriv skriv skriv!