fredag 17 april 2015

Avsnitt 121: SVAR PÅ TAL

2 kommentarer:

  1. Bosatt i Göteborg sedan 2009?! Fail av mig! ;) jag blev både glad och stolt där jag såg det hur som helst <3

    Lustigt att du la upp detta klippet just denna fredagkväll, för jag är nyss hemkommen efter att ha spenderat nästan 10 timmar på akuten p.g.a uttorkning och undernäring efter GBP-operationen.
    Sorry Stellan-ponken, men du frågade faktiskt ;) så här kommer ett långt utlägg om resterande av min GBP-resa:
    Resan så här långt har varit knackig och fruktansvärt påfrestande rent mentalt. Jag har extremt kämpigt med att få i mig vätska och mat har bara blivit tråkigt. MEN, jag har gått ned 33 kilo sedan flytstart 18 januari och det är fortfarande det bästa jag har gjort!

    Om det är någon som funderar på att genomgå en överviktsoperation så rekommenderar jag att man har tänkt igenom det ordentligt! Det är långt ifrån en "quick fix" utan är en extrem typ av bantningsmetod, ett verktyg. Jobbet är fortfarande enormt och väldigt överväldigande.

    Jag började fundera på en GBP redan i tonåren, men hoppades väl på att det skulle lösa sig ändå. Men så i somras kände jag plötsligt en dag att jag bara inte kunde leva med mig själv längre! Så jag gick till vårdcentralen och fick remiss skickad.

    Det som var jobbigast för mig efter operationen var att allt man hört på informationsträffar på sjukhuset och dylikt inte alls stämde överrens med mina upplevelser. Jag får inga dumpings, mådde oförskämt bra första månaden, BÖRJADE på viktplatå i 6 veckor efter operationen. Detta stressade sönder mig. Allt jag hade förväntat mig och förberett mig för fattades mig.

    Så läs bloggar (jag bloggar om det själv varje dag, länk finns), kolla youtube, finns fantastiska grupper på facebook där man snart märker att ingen människas resa är den andra lik. Du kan aldrig vara nog förberedd.

    Massa kärlek <3

    SvaraRadera

Skriv skriv skriv!