måndag 25 november 2013

Avsnitt 44: BRA PÅ / DÅLIG PÅ

4 kommentarer:

  1. hej stellan! hmm, vad jag är bra och dålig på.. ska försöka.

    *bra lista*
    1. är bra på att hålla på och pärla, har gjort denna tex http://dayviews.com/crazynter/516528464/http://dayviews.com/crazynter/516528464/
    2. jag har ett rätt bra lokalsinne anser jag, även om de är länge sen jag vart i en stad kan jag ändå hitta rätt bra.
    3. ä bra på att teckna någorlunda
    4. har ofta hört att jag har bra klädsmak, om de nu räknas?
    5. bra lyssnare

    dålig på.

    1. jag är helt värdelös på allt som har med teknik att göra.
    2. är också dålig på att komma ihåg namn
    3. hatar också allt inom sport, är inte ett dugg bra på det, förutom bordpingis, kanske fel att nämna nåt bra nu i dåliga listan?
    4. komma nära folk, bli vän med dom
    5. är dålig på att komma ihåg siffror

    var kanske inte världens bästa lista, men aja :)
    kram på dig stellan! hälsningar amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart klädsmak räknas ^_^ om du tycker det själv så räknas det.
      Jag har USELT lokalsinne. Går alltid i andra tankar - lägger liksom inte märke till omvärlden.
      Det är inte fel att nämna bra saker i dåliga listan, för det finns inga regler i "Bra på / Dålig på" :D för jag hatar regler.

      Du borde ha skrivit 7 istället för 5 på "Dålig på" - listan ^_^ bara för att vara fyndig, hihi.

      Kram!

      Radera
  2. Oj, det är svårt. Brukar inte gilla att fundera på vad jag är bra eller dålig på.. Antar att det har med dålig självkänsla och dåligt självförtroende att göra. Tänk om jag säger att jag är bra på något och så kommer det fullt med folk och berättar att jag egentligen är jättedålig på det :P
    Men men försöker ändå :P

    Jag tycker att jag är bra på:

    1. att skriva i min blogg
    2. komma i tid
    3. kunskap om vissa ämnen som jag är intresserad av
    4. Hålla koll på vart saker är
    Och
    5.Att fotografera (fast önskar jag var bättre)

    Saker jag är dålig på:
    1. att stava
    2.Att sminka mig :P
    3. på att minnas saker
    4. att lära mig saker jag inte är intresserad av
    5. extremt dålig på matte

    SvaraRadera
  3. Om någon säger att du är dålig så betyder det ju inte att du är dålig, eller hur? :D Fråga dig istället VARFÖR de säger att du är dålig. Ofta är det för att de själva har dålig självkänsla och dåligt självförtroende.
    Här är ett tips som är lättare sagt än gjort = försök så gott det går att undvika människor som bara kritiserar och stressar dig utan att någonsin lyfta dig :-) om de bara pratar om sig och sitt och aldrig någonsin frågar hur du mår - då har du en egoist i ditt liv. Bryt kontakten, omedelbums! :D

    Känner igen mig i några av dina bra/dåliga faktiskt. Jag är också bra på att komma i tid (undantaget är när det bara är mig det drabbar om jag kommer sent)
    och att vara dålig på matte och sånt som jag finner ointressant :-)

    SvaraRadera

Skriv skriv skriv!