lördag 8 mars 2014

Avsnitt 60: 3 KARAKTÄRER




Vi leker "10 frågor" (fast med fler än 10 frågor). 

Vilka 3 karaktärer tänker jag på? 

Ledtrådar:

En är vit. En är svart. En är gul. Alla tre är av samma art.
En har kläder, de andra två är "nakna".
Två av dem tenderar att ha problem med humöret, medan den tredje mest har ont i huvudet.
Två av dem är gamla (från 30-talet) medan den tredje är betydligt nyare. Den nyare av dem har en koppling till vatten och talet 54.
Allas namn slutar på samma 4 bokstäver.
Och nej, de känner inte varandra - även om två av dem träffades i en våldsam pianoduell i en långfilm från 1988.
Okej, en sista ledtråd - en av dem har en koppling till färgerna röd/blå, gul, guld/silver, kristall, rubin/safir osv.)

5 kommentarer:

  1. Du tänker kanske på Donald Duck, Duffy Duck och Pokémon Psyduck!

    Donald Duck (kalle anka) är vit och har kläder och hade en våldsam piano duell med Duffy Duck i filmen Who framed Roger rabbit. (och båda har liite problem med humöret).

    Psyduck är nummer 54 i pokémon listan och är en vattenpokémon som är nog mest känd för sin kroniska huvudvärk. (men som internet skämt säger - skulle jag vara Mistys pokémon skulle jag också få huvudvärk)

    Hoppas det blev rätt :D Så roligt!

    Ha en bra dag söta och mysiga Stellan :D

    SvaraRadera
  2. Donald duck,Duffy duck och Pokémon duck gissar jag på isånnafall :)
    Ha det bäst :*♡♡♡♡♡♡

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hejhej.. Uhm.... jag gissar som dom andra.. Hehe.... För 1 månad sen så blev jag tillsammans med någon... Känslan alla känslor.. Allt e bra har nästan bara mått dåligt.. och nu när Philip kom in i mitt liv så blev allt bra.. Puss På sötstellisen från Lilla mig c: På 12 år lixom hehe

    SvaraRadera
  5. Sara från Norrköpingonsdag, 26 mars, 2014

    Hej Stellan!

    Det är andra gången jag kommenterar. Jag vill bara säga att jag tycker att dina videos är så fantastiskt härliga, söta och mysiga! Du inspirerar.
    Jag sitter alltid med ett stort leende och känner hur glädje och livslust bubblar upp!

    SvaraRadera

Skriv skriv skriv!